tisdag 22 april 2014

Intervaller fii fan....

Intervallträning kan ju vara kul och lätt, och ibland tungt och kämpigt... Idag var det det sistnämnda... Lördagens och söndagens dryga fem mil och gårdagens crossfitpass (knäböj...) kändes i benen. Men jag tog mig igenom passet och det kändes gött efteråt!

Dagens intervallträning: 6-5-5-6-5 (minuters intervaller) med 1 minuts gå/joggvila mellan intervallerna. Kände ganska snabbt att idag fick målet vara att hålla tempot under 4:30min/km, det var kämpigt nog. Lyckades iallafall, intervallerna blev mellan 4:18-4:30/min, snitt 4:25. Intervallerna blev totalt 6,2km exkl vilan.

Joggade till träningen med Cillen 3km och så joggade jag hem och så var det 1,5km till och från trollstigen där vi körde intervaller. Så totalt blev det 9km färdsträcka. 

15km totalt, bra jobbat Michi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar