tisdag 29 april 2014

Linnemarschen 2014

Vilken härlig helg det har varit. Linnemarschen bägge dagarna, av lite olika kaliber:)


På lördagen sprang jag ihop med en grupp knallar den långa Linnemarschen på 42km. Vi (eller rättare sagt de) hade som uppgift att kolla så att allt var tillräckligt snitslat. Jag sprang med gruppen de första två milen, det blev mycket stanna och gå och springa väldigt långsamt eftersom banan skulle fixas etc.. Jag måste säga att jag tycker att det är lite jobbigt att stanna, gå, stanna, gå... Benen blir tunga och sega då, tycker att det är lättare att bara mata på i mitt tempo. Så efter ett par mil drog jag iväg själv. Inte i något rasande tempo men jag matade på. Stannade dock n¨n gång och fikade och njöt av den vackra naturen och vädret. Linnemarschen kan nog vara något av den finaste naturupplevelse jag varit med om. Än en gång inser man vilken vacker stad man bor i! Jag sprang vilse några gånger, så blir det när man tänker på annat än kollar efter snitslar... Så totalsträckan blev 44,5km. Jag var ute i nästan 5 timmar men de sista två milen gick på under 2 timmar. Snabbast gick det de sista 5, får alltid sån energi när jag närmar mig mitt mål!

Formen och kroppen kändes bra även om jag hade lite skav, blåsor och ont i benhinnorna. Men vad annars kan man räkna med? Dagen efter hade jag även lite ont i ena foten men det har gått över nu.


På söndagen sedan var det dags igen.

Hela familjen, Cillen, svåger, svägerska och kusiner gick barnens variant ”Adventure Walk”. En 6km lång vandring uppför Rya Åsar med massa stationer. En helt supermysig promenad som tog oss över 3 timmar med alla aktiviteter och fika.

Jag hade förberett väl med picniclådor till hela familjen. Inget ont i kakor och bullar men den här nyttigare varianten slår det mesta!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar