tisdag 18 november 2014

Crossfit även denna morgon

Idag var jag egentligen bokad på spinning på morgonen men när jag väl börjar träna crossfit så tycker jag det är så jäkla kul att jag har svårt att motivera mig till annan träning... (förutom löpning då). Dagens pass var enligt nedan. Är inte tillräckligt stark nu för strikta pullups men med det tunnaste gummibandet gick det bra. På marklyften skulle man stå på en viktplatta (ca 10cm) vilket gjorde det mycket tyngre/svårare. Körde med 60kg vilket var tillräckligt och lagom.  
WOD / Four rounds
5 strikt pullups
10 deficent deadlift RX 110/80
15 AB mat situps
Skills-Strength / 3-3-3-3-3 Ovh squats'
Styrkedelen som bestod av overhead squats gick faktiskt riktigt bra med min axel. Tog upp till 32,5kg och det kändes väldigt lätt och bra. Såg senare i mina anteckningar att jag tagit just det som max tidigare, hade jag vetat det så hade jag nog testat på lite tyngre idag.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar