tisdag 4 november 2014

Stå upp!

För några år sedan stod jag ALLTID upp vid skrivbordet när jag jobbade. Hade inte ens en stol vid min plats. När jag blev gravid började jag sitta lite mer och efter graviditeten stod stolen där så fint och då blev det mer och mer sittande... Inte hela dagarna men iallafall minst hälften.

Nu har jag dock tagit mig i kragen  sedan ett par veckor tillbaka. Ställt undan stolen och står HELA dagen igen!

Det är så sjukt mycket bättre att stå upp när man jobbar:
  • Man får bättre kroppshållning
  • Man får ökad energi
  • Blir mer produktiv och fokuserad
  • Man känner sig bättre i såväl nacke som rygg
  • Förbränningen ökar med det dubbla i jämförelse om man sitter. Står upp två timmar dagligen motsvarar det att springa 6 hela maratonlopp på ett år! (Och står jag då 8 timmar per dag motsvarar detta 24 maratonlopp!)
Gillar man att mäta sig och tävla kan man registrera sig på www.standupmarathon.se  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar