torsdag 20 november 2014

Torsdagslöpning 13km

Idag var jag äntligen med på ett knallenpass igen. Evigheter sedan sist. Räknade ut att jag sprungit 9 gånger på 8 veckor och då är Lidingöloppet och Växjö Maraton med räknat i detta...

Mina tre senaste pass (gjorda efter Växjö) har legat på 6,5km, 8km och 10km och har kännts bra så därför vågade jag mig på att springa ytterligare lite längre, visste att det skulle vara lugnt tempo.

Vi sprang lite drygt 13km på ca 1h och 20 min. Snittempot hamnade på 5:57min/km. Var mkt kuperat och en del backe.

En jättego tur i skönt väder även om det var bäcksvart. Fast det är ganska härligt att springa i en bäcksvart skog när man har pannlampa och är ett gäng. 9st tappra löpare var vi på dagens runda. Jag kände mig väldigt lätt och i god form trots de få km mina ben sprungit senaste månaderna. Kanske är det just därför?

Nu blir det några dagars vila från löpningen, även om knäna känns "peppar peppar" helt bra. Kanske tar nån mil med Cillen i helgen eller så väntar jag till tisdag och ger mig på knallens intervallpass. Ska hålla mig till ca 2 löppass per vecka ett tag och träna lite crossfit, spinning, rehab och spinning övriga dagar. Om några veckor om allt fortfarande känns hundra lägger jag till ett löppass till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar