måndag 10 november 2014

Dagens rörelser

Bra rubrik va?

Startade dagen med en promenad på 7km med Cillen(eller det va nästan mitt i natten när klockan ringde 04.53). Sen åkte jag ner till Onyx för mitt Rehabprogram som tar ungefär 45 minuter. Det är två bålövningar, två benövningar med TRX-band och två benövningar i maskin. Känner att jag hittat övningarna bättre och bättre.

Sen var det jobb 7.30-16.30, fullt upp och jag har kommit in i att stå hela dagarna (förutom när jag äter lunch). Va mycket bättre det känns i kroppen när man står och va mycket piggare man blir!

Efter jobbet frågade jag Thelma om hon ville åka till Boxen och det ville hon så så fick det bli. Dagens klasspass passade mig inte alls så jag körde eget. Startade med 15 minuter stretch. Sen en wod som bestod av 10 varv av 3 marklyft, 7 pushups och 10 GHD situps. Inga jättetunga marklyft, 5 första varven 60kg, 1 varv 70kg, 2 varv 75kg och 2 varv 80kg. Avslutade med tabata plankan.

Passet tog hur lång tid som helst för jag stod och snickesnackade och underhöll Thelma och fokuserade på att göra alla övningar rätt och riktigt, inget flås med andra ord idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar