torsdag 13 november 2014

Kroppsmätning

Igår var jag på Onyx hos min vän Lisa och gjorde en kroppsmätning med tanitavåg. En vikt på en vanlig våg säger ju egentligen inte så värst mycket. Det är ju VAD som väger och HUR det är fördelat som är viktigt. Här får man reda på vikt, BMI, fettmassa, muskelmassa, vattenmängd och hur det är fördelat över kroppen.

Jag har gjort detta 3 ggr tidigare och tycker att det är väldigt intressant att jämföra de olika resultaten åt.

Vikten var lite lägre igår än tidigare tester, vilket beror på minskad muskelmassan. Något inte är så konstigt eftersom jag mest har sprungit senaste tiden och inte tränat så mkt crossfit. Det märker jag ju även när jag tränar crossfit, är inte lika stark som jag har varit.

Dock hade jag ändå låg fettprocent men jag har legat lägre nån gång tidigare(som då var på tok för lågt).
Det mesta av mitt fett sitter på benen och minst fanns på magen. Vilket är så man som kvinna ska ha sitt fett fördelat.

Just mina ben vet jag att har lite ojämn balans och det fick man kvitto på nu. På vänster ben hade jag både mer fett och mindre muskler än höger. Dock trodde jag att muskelmassa skulle skilja sig mer. Kanske har min rehabträningen redan gett resultat för tidigare har det skiljt mycket mer på mina ben.     

Även armarna skiljer sig lite åt vilket inte är så konstigt om man är högerhänt. Fast det var faktiskt väldigt lite skillnad. 

Totalt sett hade jag mindre muskler detta test än alla tidigare tester. Dock hade jag precis samma muskelmassa på benen som tidigare tester men mycket tapp på armarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar