torsdag 29 januari 2015

Crawl fortsättningskurs


 
Fy vad jag egentligen hatar kalla bassänger men som sagt, jag vill lära mig crawla… Så igår var det kursstart i fortsättningskursen i crawl. På frågan hur mycket vi tränat sen förra kursen va mitt svar att jag i alla fall badat en gång i vårt nya badkar hemma…

Men trots det tyckte jag att det gick ganska bra för mig och det va ganska kul, även om jag höll på att förfrysa som vanligt. Tyvärr så tycker jag vi är för många i vår grupp så går det någorlunda bra så får man knappt någon respons. Fick ett ”bra jobbat idag” efter kursen.   

Passet igår var på ett ungefär enligt nedan:

200m Insim Bröst/Frisim
200m Bröstsim
100m armtag höger, med dolme
100m armtag vänster, med dolme
100m 3 armtag höger/ 3 armtag vänster/3 armtag varannan
100m 3 armtag höger/ 3 armtag vänster/6 armtag varannan
100m benspark med platta
100m benspark med platta på rygg
200m frisim

Fördelen med denna kurs är att vi simmar en timma tidigare än sist, kl 19-20 vilket innebär att man har tid att basta en liten stund efteråt, så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar