torsdag 8 januari 2015

Pissigt väder=inställd morgontur

Tanken var att jag och Cillen skulle ut och springa en tur i morse innan jobb. Men när jag vaknade och kolla ut genom fönstret var det världens pissväder, regn och blåst och helt bäcksvart. Brukar inet bangar dåligt väder men jag hade valet att åka till jobbet tidigt istället, sluta lite tidigare och ta en eftermiddagstur. I hopp om bättre väder, tacka vet jag flextid!

Och så fick det bli. Och på eftermiddagen sen va det uppehåll, så det blev en skön tur då istället.

Sprang min favoritmil. Hemifrån-Kypes 4,8spår- hem igen.  Planen var bra tempo och det gick enligt plan. Kype är ju väldigt kyperat så snittempo 4:46min/km är jag nöjd med. Dock två små vilostopp för att ta av och sätta på koppel och ge lite godis.

Cillen va pigg och glad som vanligt, fick till och med kommentaren att jag borde springa lite fortare så jag hinner i kapp hunden:)

Sträcka: 10km
Tid: 47,40min
Medeltempo: 4:46min/km

Km-tider:
1. 5:05
2. 5:00
3. 5:09
4. 4:30
5. 4:38
6. 4:48
7. 4:43
8. 4:51
9. 4:41
10. 4:10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar