tisdag 6 januari 2015

Stege!

Sitter just nu och eftersvettas. Trots att passet var slut för en timma sen och jag har duschat...

Kvällens intervallpass var en stege 2,3,4,5,6,4 min med 45 sek gåvila mellan. Långa intervaller 5-6 minuter är sjukligt jobbiga, speciellt när man redan avklarat tre intervaller innan... Men det gick riktigt bra. Sprang snabbt, kände mig fräsch och pigg och kroppen och knoppen. Verkligen pannbenet på i slutet men ändå inte så jag höll på att dö.

Min klocka visar som sagt inte alls korrekt inne men Daniel, en kille som jag höll tempo med sa att vi låg omkring 3:45min/km i snitt. Vilket ger ca 6,4km. Lite uppvärmning innan också så totalt ca 7km.

Efter intervall var det som vanligt core. Det var två block, bägge blocken kördes 2 ggr. Tror att det var 1 minut per övning, 1/2 minut på plankan och cykla. Lite vila mellan blocken.

Block 1
Plankan med hopp, upp och ner på händer och armbågar
Rygglyft
Kryss (armar och ben ut i sidan)
Plankan
Kryss (armar och ben ut i sidan)
Rygglyft
Plankan med hopp, upp och ner på händer och armbågar

Block 2
Ryggtryck (hollow hold), sänka ett ben i taget
Sänka bägge benen, upp med rumpan
Militär situps (raka ben)
Cykla
Militär situps (raka ben)
Sänka bägge benen, upp med rumpan
Ryggtryck (hollow hold), sänka ett ben i taget

Riktigt härlig känsla nu som alltid efter dessa jobbiga men härliga intervallpass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar