fredag 30 januari 2015

Distans och backintervall

Igår eftermiddag trotsade jag vädret och tog mig iväg på den planerade löpningen. Hade bestämt backintervall med ett par kompisar på kransmossen. Va inte alls sugen på backintervaller i 10cm snömodd så jag försökte lite lätt föreslå att vi kanske kunde bara springa lite istället... Men dom ville springa backe så så fick det bli!

Hade med mig bägge hundarna i bilen men tog bara med Cillen, Happy fick jag ta sen efteråt.

Vi startade 2,5km uppvärmningjogg sen körde vi 7st backintervaller upp och ner, ca 330m/intervall. Vilket blev ungefär 4,6km totalt. Det var riktigt tunga intervaller i snön. Fick kämpa mig för att ligga under 5minuters tempo. Efter intervallerna sprang jag tillbaka till bilen med Cillen. Då var hon rejält trött! Hon hade då fått 9,3km, tuffa sådana!

Sen var det Happys tur. Hon fick ett varv runt 5an. Startade lugnt första halvan (som nästan bara går uppför) i snittempo 5:45min/km, andra halvan ökade vi på och låg på ett snitt omkring 4:45. Happy har inte varit med och sprungit så många pass ännu så jag tar det ganska lugnt med henne, inga jättesträckor men jäklar vad duktig hon är! Man kan ha henne i halsband (Cillen får ofta har nosgrimma på sig för att inte dra) och hon springer superfint i sidan. Dock har hon inte riktigt samma ork som Cillen ännu, trillar gärna in i galopp när det går lite snabbt. Men som sagt så jäkla duktig, en fröjd att springa med.

Så totala passet igår för mig blev 14,3km, 1h och 17min med ett snitt på 5:25min/km

Finns inga dåliga väder när man har dessa grymma skor!
Ett riktigt bra pass så idag är det välförtjänt vila som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar