tisdag 6 januari 2015

Försovning!

Hade så fin plan för morgonen. Hade plockat fram kläder för gymnastiken kl 05.30 och sen packat löparkläder för att ta en liten joggingtur med Cillen direkt efteråt. Hade tänkt springa en liten go stadsrunda. Ställt klockan på 05.00 men av nån anledning stängde jag av den och vaknade 05.35! Då va de ju ingen idé att åka till gymnastiken... Jag som va riktigt taggad!

Gick och la mig istället igen, vilket visserligen va väldigt skönt. Men som alla vet gillar jag INTE när min dag inte går som planerat.... Så när jag väl gick upp strax efter 7 så åkte jag iallafall bort till sjuhäradshallen för att åtminstone ta den planerade joggingturen. Sprang in till stan, bort till Pinicchio och tillbaka och en liten sväng till, tot 6km.

Va en riktigt skön joggingtur, det är nåt visst med att springa i stan när den inte vaknat till liv ännu. Vädret va skönt och vi sprang i lugnt mysigt tempo. Så efter den turen blev det en bra början på dagen och den missade gymnastiken inte lika betungande längre.

Sträcka: 6,10km
Tid: 33min
Medeltempo: 5:30min/km

Km-tider:
1. 5:52
2. 5:54
3. 5:32
4. 5:38
5. 5:10
6. 4:57
Bjuder här på en "gammal" gympabild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar