torsdag 15 januari 2015

UPPDATERING!


Dåligt uppdaterat ja… Berott på lite träningsomotivation. Har inte haft sånt där härligt träningssug eller var riktigt taggad på träningen det senaste. I vilket fall så har några pass ändå blivit gjorde. Mer eller mindre bra…

Söndags
Långpass som vanligt med Knallen. Snabba gruppen som inte var supersnabb denna dag. Vilket till väldigt stor del berodde på söndagens rådande storm. Men vi kämpade oss runt 20,3 stormiga,. Blöta och kalla kilometer med ett snitttempo på 5:17min/km. Efter det passet var jag HELT slut. Löpningen var egentligen inte jobbigare än vanligt men blåsten kylan tog verkligen kraft!

Måndags
Fick bli helvila.

Tisdags
Lite rehabstyrka på morgonen. Inget speciellt långt eller tufft pass.

På kvällen var det intervall. Normalt burkar detta (och långpassen) va veckans höjdpunkter! Men denna tisdag va jag inte alls sugen och passet gick riktigt kasst. 5st 400m intervaller med 1 min vila mellan, varje intervall skulle gå snabbare. Startade ok (dock inte så snabbt som vanligt…) men slutförde inte sista intervallen för jag fick tillbaka mitt gamla problem med andningen, va längesen sist men det som händer är att jag bara kan andas in men inte få ut någon luft, så jag fick bryta med 1,5min kvar av sista intervallen. Riktigt sur va jag. Funder på om jag skulle springa intervallerna en gång till… Gå hem…. Eller köra coren. Jag körde coren som jag brukar men gick in lite halvhjärtat för den. Efter intervallpassen brukar jag va så jäkla nöjd för det har gått riktigt bra för mig sista tiden. Men men man måste ha lite bakslag ibland. Om mindre än en vecka är det dags igen och då ska jag vara tillbaka!

Onsdags
Vaknade med irritationen från intervallpasset och noll träningssug. Men nåt jag vet att det som bäst råder bot på dåligt humör är frisk luft och löpning. Så jag tog med mig min lilla Cill och sprang vår favoritrunda. Kände mig inte pigg och alert så jag gömde klockan under tröjan och tänkte att det får väl bli den tid det blir. 10km är 10km. kändes som om jag sprang i ett tempo bra bit över 6min/km men när jag kom hem låg snittet på 5:33 så det blev ok en dag som den här iaf.

Vid lunch va jag på Ibex när Jennifer skulle köra sitt pass och blev då lite sugen på crossfit så jag bokade in mig på kvällspasset.
Passet var tabata av Wallballs 6kg, Sume Deadlift HP 20kg, Boxjumps, Puspress 20kg och rodd. Mina reps blev enligt nedan:
WB: 82
SDHP: 72
Box jumps: 81
Pushpress: 56
Rodd: Minns inte riktigt

Idag blir det vilodag igen. Känner att det behövs. Både för kropp och knopp. Och mina vader från boxhoppen igår är inte att leka med….

Hoppas jag är taggad och på g för ett teampass i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar