fredag 30 augusti 2013

Grrymt god pizza!

Ikväll gjorde jag pizzan som aldrig blev av att jag gjorde igår. Och jäklar vad god den blev. Och till skillnad från pizzan jag brukar göra så var den riktigt enkel att göra. Sköter sig nästa helt själv. Då som läser s
detta måste testa, du kommer inte att bli besviken.

Notera snygg bakgrund med Barbie i hörnet...
 Pizza 2-3portioner
  • 400 gram nötfärs
  • 2 ägg
  • Örtsalt
  • Peppar
Topping 
  • Tomatkross
  • Champinjoner
  • Riven ost
  • Oregano
  • Salt
Gör så här
  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Blanda samman nötfärs, ägg, peppar och salt i stor skål.
  3. Bred ut nötfärsen till ca 1.5 cm tjock pizzabotten på en klädd bakplåt.
  4. Grädda ca 30 min eller tills den ser brun och fin ut.
  5. Bred ut ett tjocklager tomatkross, massa champinjoner och ost. 
  6. Krydda rikligt med oregano och lite salt
  7. Grädda i ugnen ca 30 min eller tills den ser fin ut.
  8. Låt svalna något och ät.
  9. Supergod kall också, så perfekt som matlåda eller på picnic!
 Inspirationen fick jag från emmaspaleo.com

1 kommentar:

  1. Jag gillar att Barbien har dragit upp kjolen och sitter rätt på gumpen

    SvaraRadera