onsdag 14 augusti 2013

Jag är 13 år!

Idag gjorde jag och Jennifer kroppsscanning där man fick veta allt från fettprocent, antal kg muskler, vätskeprocent, kg benmineral, viloförbränning, bukfett etc etc. Väldigt intressant att se! Vi hade väldigt bra värden både jag och min syster. Det roligaste var dock min metaboliska ålder: 13 år!! Det tackar jag bra mat och bra träning för;)

*Metabolisk ålder skiljer sig från kronologisk ålder. Din kronologiska ålder är din ålder genom kalenderår, medan metabolisk ålder beror på din ämnesomsättning eller totala antal kemiska processer i kroppen, som är baserad på din hälsa. Om din ämnesomsättningsålder är lägre än din kronologiska ålder, är du i bättre hälsa än genomsnittet. Om din ämnesomsättning ålder är högre än din kronologiska ålder, är du mindre pigg och frisk än genomsnittet. 

  1. Till höger: Jag 13år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar