torsdag 10 oktober 2013

Proteinlatte

Här kommer att grymt recept på en uppiggande och mättande proteinlatte som passar perfekt före/efter träning, som frukost, mellanmål, måltidsersättning etc etc…. Du blir pigg och mätt länge, väldigt länge. För den som vill ha det helt paleo så byter man bara ut smöret mot kokosolja/fett, det gjorde jag (tycker dessutom att Kung Markattas kokosolja ger väldigt god smak!). Jag smaksatte med kakao eftersom jag inte gillar kaffe. Det blev som oboy! Nästa gång ska jag testa med kanel, kardemumma och vaniljpulver och hoppas att resultatet blir en smaskig chailatte:)


Proteinlatte
Du mixar helt enekelt ihop nedan ingredienser, i en blender eller med en stavmixer. Klart!
1—3 råa ägg
2-3 dl kokande vatten
20-50g smör eller kokosfett
Valfri smaksättning tex kanel, kaffe, kakao (jag tog 1tsk kakao och lite grann med stevia)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar