tisdag 18 februari 2014

Morotsmuffins

I söndags kväll gjorde jag lite morotsmuffins som jag tänkte kunde vara bra att ha hemma som mellanmål. Trodde dom inte skulle bli riktigt såå goda…. Hälften gick åt framför tvn och vi fick lägga oss proppmätta.


Tack vare min tjusiga silikonmuffinsform som jag köpte på ICA så blev muffinsen som små paket. De understa är hjärtformade men de blev inte lika fina
Ca 15st morotsmuffins
3 ägg
2 bananer
3 msk smält kokosolja
3 finrivna morötter (små)
2 dl mandelmjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk havssalt
1 msk kanel
1 dl hackade hasselnötter
Ev. 1msk stevia sötströ

Sätt ugnen på 200 °.
Mixa bananerna och ägg och tillsätt olja.
Blanda mandelmjöl, bakpulver, salt och kanel i en skål.

Rör ihop båda blandningarna och blanda i morötter och nötter.

Klicka i smeten i muffinsformar och grädda i ca 20-25 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar