torsdag 30 oktober 2014

Crossfitpass igen:)

Planen idag var egentligen spinning men när jag i går kväll såg woden på Ibex så passade den mig perfekt. Inga axlar eller hoppa och spring så det fick bli crossfit istället. Och det var så kul och gick bra! Det är så kul att vara med på passen, speciellt morgonen och träffa alla crossfitkompisar.

Dagens pass:

Warmup:
400m row
3 Rounds:
10 Airsquats
10 Godmornings
10 Pushups
10 Hollow rock
10sek Samson stretch

WOD:
1200m row
50 Pushups
35 Deadlift 50kg
800m row
35 Pushups
25 Deadlift 50kg
400m row
25 Pushups
15 Deadlift 50kg

Rodd är inte min paradövning direkt, halvtaskig teknik och långa ben och kort överkropp… Men jag rodde mina 2400m
Armhävningarna kändes bra! Första varvet växlade jag mellan tå och knän för jag trodde inte jag skulle orka alla på tå men resterande varv gjorde jag alla på tå. Det är ju en övning jag tränat ganska mycket senaste tiden då jag varit väldigt begränsad i andra övningar.
Marklyften kändes riktigt bra. Sista 15 kunde jag med lätthet göra oavbrutna. RX-vikten var 55kg och nu I efterhand hade jag nog klarat de också, trots 75reps.

Min tid blev 24min och 22sek vilket var nog typ sist. MEN… Efteråt fick vi fortsätta träna på armhävningar för alla utom en person hade fuskat, endast en person hade gjort sina RX. Gissa vem de var? Jo de va lille jag:)
En gammal bild på Thelma när hon var ett år och nog hängde med mig på gymmet lite väl mkt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar