onsdag 15 oktober 2014

Min tisdag



Startade jag morgonen (kl 04.45) med en go 3km  promenad med Cillen och min ljudbok. Sen bar det iväg till Onyx för lite benstyrka 3x30 bencurl, 3x30 benspark och 3x15 tåhävningar för att sedan bege mig in till spinningsalen. För att jag ska komma upp i den puls man ska ha krävs väldigt mycket, mina ben dör…  Satte mig långt bak och utan pulsband. Var inte ute efter att köra järnet idag utan mer bara cykla för att röra ordentligt på benen och känna på kroppen.

Efter passet körde jag lite benstretch och foamrollermassage precis som sjukgymnasten sagt till mig.

Och efter dusch och fix så hade jag även massage inbokat på schemat innan jobbet. 45minuters idrottsmassage för benen vilket var 45 minuters smärta… Men nu efteråt känns det bra.

Efter jobb, dagishämtning, halsbands och armbandstillverkning och fix hemma åkte jag till badhuset för at träna lite crawl. Valde badhuset då jag inte klarar av de kalla bassängerna på simarenan. Kan inte påstå att det var varmt där heller men i alla fall mkt bättre. Blev totalt 2000m: 500m bröstsim, 500m enarmscrawl, 100m spark i sidoläge, 650m crawl, 250m bröstsim. Allt med fokus på andningen för den är mitt största problem. Simtekniken får jag träna på en annan gång…

Och innan läggdags blev det benstretch och foamrollermassage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar