fredag 17 oktober 2014

Inför Växjö



Ja inför morgondagens stundande maraton så har jag ingen aning om hur det kan gå. Jag vet inte om jag kan springa 1km, 5km, 20km eller 42 km… Verkligen ingen aning. Har inte sprungit en meter sedan i söndags och tänker inte göra det innan starten går i morgon.

Inför Lidingö var jag lite uppgiven och besviken över att jag inte kunnat träna ordentligt och bekymrad över mitt knä. Den här gången känns det lättare för detta lopp är inte viktigt för mig och har inte legat i planen speciellt länge så det får gå precis som det går. Om jag får ont i mitt knä efter några kilometer så bryter jag och håller knät så tänker jag kämpa på.

Jag har ju inte tränat som förberedelse direkt… Min förberedelse har bestått av:

·         Mkt vila
·         5-8km promenader med Cillen
·         1st lätt spinningpass
·         1st simpass
·         2st idrottsmassager av mina ben
·         Stretch av ITB 2 gånger per dag
·         Massage med foamroller på utsida ben 2 gånger per dag
·         Tejpning av ben hos idrottsmassör
·         Nyinköpta lila knäskydd
·         Druckit rödbetsjuice

Lägg till bildtext

Min tejpning av benen går inte av för hackor! Får bli långbyxor tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar