fredag 10 oktober 2014

Underhåll och service



Min träning just nu är tråkig, riktigt tråkig.

Grejen är den att jag vill springa ett Maraton nästa helg. Sjukgymnasten ser inte någon omöjlighet i det men jag måste vila mina knän till dess men samtidigt måste benstyrkan och cirkulationen och konditionen ändå underhållas…

Så min träning just nu spinning, lätt styrketräning, benträning i maskin, foamroller massage, promenader, stretch och axelrehab (som visserligen inte har med löpningen att göra)

Senaste träningspassen

Onsdag
7km morgon promenad med Cillen.
Simning på kvällen. Som för övrigt gick så sjukt jäkla dåligt. Hade varit på massage precis innan så att hoppa ner i det iskalla vattnet var en pina… Sen var jag så spänd och ofokuserad, höll på att frysa ihjäl ochhöll på att dränka mig själv flera gånger när jag försökte få till andningen. Drack nog upp halva bassängen. Jag gav till och med upp innan lektionen var slut och hoppade ner i barnpoolen. Ska försöka bege mig till något badhus i helgen och träna lite…

Torsdag
Spinningpass på morgonen. Dock körde jag utan pulsband och utan för alldeles för tungt motstånd. Men blev svettig och flåsig i alla fall.
Litet snabbt benträningspass på kvällen. Legextension (motstånd 5) 3x35 reps. Leg Curl (motstånd 5 och 6) 3x35 reps. Tåhävningar 3x15 reps och så lite avslutande foamroller massage

Fredag
Skulle få till lite styrketräning på Ibex på morgonen men hur lätt är det utan att belasta knäna eller axeln… Lyckades i alla fall med nedan:
7 varv av
7 Pushups (tighta på tårna)
7 GHD Situps
7 GHD Back extension
7 KB Swingar 20kg
7 Utfallsteg
7 Squats med hantel
7 Dips
Det mest frustrerande va att se alla som körde Team-pass brevid, Ah va kul det såg ut! Ville också vara med och lyfta tungt och svettas och känns mig mörbultad och helt slut efteråt. Men snart så ska jag också vara med!

En bild på mig från i morse när jag körde mina GHD-situps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar