onsdag 1 oktober 2014

Dags att komma igång med lite crossfit igen


Hade egentligen tänkt gå ner till Ibex och köra lite egen styrketräning i morse eftersom jag är lite begränsad med min axel och vill inte köra för hårt med mina knän. Men så såg jag woden strax innan jag skulle gå och den passade ju mig jättebra. Jag har verkligen tappat typ alla mina muskler sedan i somras. dom bulliga armarna är ett minnet blott kan man säga! Men nu är vintern här igen och då ska jag nog ta och bulka till mig lite igen:)

Styrkedel:
5x5 Backsquat (20,30,40,50,60kg)
Jag brukar vara ganska stark i backsquat men idag tog jag det lugnt med vikterna.

WOD
10 Deadlift 70kg
50 ABMat situps
8 Deadlift 70kg
40 ABMat situps
6 Deadlift 70kg
30 ABMat situps
4 Deadlift 70kg
20 ABMat situps
2 Deadlift 70kg
10 ABMat situps
 RX på marklyften var 80kg men jag tyckte att det räckte med 70kg. Vill ju inte chocka kroppen totalt.

Afterbash:
3 rounds
30sek Hollow Hold
2x10m sidewalk
20sek Handstand hold
Crossfittränad VS Inte så crossfittränad

1 kommentar: