söndag 12 oktober 2014

Lördagsjogg

Idag var jag och Cillen ute på ett lugnt joggingpass på 10km. För att känna på knäna och lite så. Det kändes ok. Fick ont två gånger mitt i passet i vänstra knät men efter att jag gått en liten kort bit var det bara att springa vidare igen. Märkligt.. och sista km kändes det ingenting.

Körde lite kyla och tigerbalsam efteråt och har inte haft ont efter passet. Kör inget smärtstillande som typ voltaren nu för då är jag rädd att jag inte känner om jag har ont och tränar för hårt.

Jag siktar på start i Växjö i helgen. Har verkligen ingen aning om jag håller för 42km. Men fördelen med denna tävling är att den går 8 varv runt en ca 5,5km lång bana. Så får jag ont så är det bara att kliva av, och det tänker jag verkligen göra.

Så något mål har jag inte satt för denna tävling. Om knät håller alla 8 varven kommer jag ändå att springa lugnt. Och som sagt, jag går av om det inte känns bra.

Nä, ett riktigt bra Maraton ska jag genomföra 2015. Detta blir bara en liten test!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar