tisdag 7 oktober 2014

På´t igen

Ja idag blev det crossfit igen.

Dagens Styrkedelen idag bestod egentligen av pushpress men med min axel passade det inte så bra så jag bytte ut mot backsquat. Upplägget innebar 1 tung, 5 lätta, 1 tung 10 lätta och avsluta med 1 tung. Vikterna skulle ökas varje set. Jag har varit uppe på 75kg tror jag tidigare men där är jag inte idag. Körde 1x55 5x45 1x60 10x50 1x65 och det kändes bra.

Dagens RX-vikt på passet var 30kg för tjejer men jag nöjde mig med 25kg

3 varv av:
15 Toes to bar
30 Hang Power Clean

Tog omkring 13 minuter

Passet avslutades med tabata (egentligen lateral jumps) men jag passade på att köra lite bålstyrka i form av GHD-situps, jäkligt effektiv övning. 61 reps blev det

Blev inte något flåsigt pass och kan inte påstå att jag var slutkörd styrkemässigt heller men jag tar det lugnt nu på vägen tillbaka:)

Var även duktig och körde mina axelrehabövningar efteråt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar