måndag 27 oktober 2014

Kvällsbad



Jag ser verkligen aldrig framemot ett pass simning. Att ta på mig fula badmössan och simglasögonen och sen tvinga mig ner i det kalla vattnet (ja även 27 grader på stadsparksbadet är en pina...) Jag har inte ens en baddräkt utan simmar i en sport-BH och för stora bikinitrosor. Men jag hoppas så att jag ska bli någorlunda bra på att simma så jag tycker att det är kul! Jag ska verkligen kämpa för att lära mig!

Så ikväll åkte jag ner till badhuset för lite träning. Och än så länge är det mest fokus på att få till en rytmisk andning. Hur svårt kan det va egentligen? Kan man inte få använda snorkel??

Dagens pass såg ut typ såhär:
100m bröstsim
100m catch over(med simfötter)
100m enarmscrawl (med simfötter)
300m crawl (med simfötter)
100m crawl (utan simfötter)

Tog omkring 30 minuter och jag lite framåt gick det nog.

Efter badet gick jag bara förbi duscharna, klädde på mig och åkte hem. Och duschade hemma. För fy f-n va ofräscha duscharna är och så är det kallt vatten, dålig stråle och idag när jag duschade innan badet så var det en stor tarantella (eller en stor spindel va det iallafall) i taket. Plus att man får vänta en kvart på att få en dusch.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar