torsdag 27 mars 2014

Botemedel

Nu när jag kommit igång med att börja springa igen vill jag bara ut och springa hela tiden. Känner mig lite som min  bokstavshund Celtic när hon är i sin vanliga überaktiva sinnesstämning. Men måste sansa mig (tills i morgon iallafall) och ge kroppen lite löpvila. Botet mot löpsug? Ja det botar jag med lite crossfit istället.

Styrkedelen bestod i power clean. Hade som mål att ta 50kg igen som jag gjorde för ett par veckor sedan. Startade på 3x35kg, sen 3x45kg (trodde jag) och sen 3x47,5kg (trodde jag). Gjorde försök på vad jag trodde a 50kg men det gick inte alls idag. Men så ställde jag mig och började räkna vikterna på stången och jag hade 5kg mer på stången än vad jag räknat med! Oj, pling plång i PR klockan där! Hade alltså redan gjort 3 lyft på 50kg och sen 3 lyft på 52,5kg!!! Så det kan bli:) Snacka om att det sitter mycket mentalt, trodde att de va 47,5kg och det vet jag att jag klarar utan större problem så därför kändes det lätt:)

På woden sedan var RX-vikten 30kg, tänkte att 25kg blir nog lagom.... Men så fel jag hade, jag va inte alls trött som jag borde varit efter 5 varv, så det fick bli ett 6e varv=straffvarv.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar