måndag 17 mars 2014

Summering av helgen


En lång härlig helg har passerat.
Lördagen började med ett crossfitpass ihop med Jennifer och Johannes (Erlendur träande också fast på sin rehab). En riktigt tuff wod stod på tavlan. Det gick bra och jag kände mig pigg och stark:) Jag går dessutom under namnet ”materialaren” då jag nu införskaffat både handledsskydd och ryggbälte. Inte för att jag behöver det jätte jättemycket men utrustning ÄR kul. Men jag måste ändå säga att det var stor skillnad att göra marklyft med bältet, det blev inte alls att man tappade i magen och ryggen på samma sätt när man blev lite trött. Eftersom jag inte ska hoppa så fick jag modifiera om woden lite. Double unders byttes ut mot airsquats och boxhoppen mot burpees. Woden blev enligt nedan:

WOD  Time cap: 35 minuter
100 airsquats
25 deadlift 65kg
25 toes to bar
25 pull ups
25 powerclean 40kg
50 airsquats
25 powerclean 40kg. 42,5kg de 5 sista
25 pull ups
25 toes to bar
25 deadlift 65kg, 72,5kg de 5 sista
100 airsquats

Jag hade 50 airsquats kvar att göra när tiden var slut. (Vilket jag slutförde när passet var klart)

Efter träningen begav vi (jag, Jennifer, Johannes och Erlendur) till Göteborg för en liten weekend där. Helgen innehöll: brunch på Ritz, shopping, drinkar på Dorsia, tapas på Manana, övernattning på Avalon, sol och skratt. En härlig helg med dom bästa jag vet



När vi kom hem på söndag eftermiddag var det dags att ”testa” benet igen. Jag joggade ner till mamma för att hämta upp Celtic där och joggade via Kype hem. En runda på ca 5,5km. Det kändes ganska bra i benet, hade inte alls ont, möjligtvis lite stramt och stelt. Hade inte alls ont efteråt (som jag hade sist) och inte heller ont i dag. Så nu hoppas, hoppas jag på att det går åt rätt håll. Men tänker vara försiktig ett tag till, börja springa igen den här veckan men hålla det till kortare joggingturer tills jag känner mig helt säker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar