måndag 17 mars 2014

Proteinfluff

När jag blir riktigt sugen på nåt, typ nåt onyttigt, typ godis och inte känner för att vara onyttig då brukar jag vispa ihop ett äggvitefluff. Har kommit på det helt själv och kan inte fatta hur det kan vara så gott och ändå kan ätas utan minsta dåligt samvete. Innehåller både väldigt få kalorier och knappast några kolhydrater. Vill man vara lite ekonomisk (vilket kan vara bra om man äter detta typ varje dag så jag gjort det senaste.... ) så finns det äggvita att köpa på flaska! 1dl motsvarar ungefär äggvita från 3 ägg.

Ingredienser:
Äggvita
Kakao
Steviaströ/sukrin
Salt
Vaniljpulver
Kokosflingor

Gör så här:
Vispa ihop äggvita (jag brukar göra på ca ½dl äggvita eller äggvita från 2 ägg om jag bara gör till mig själv) med elvisp till ett vitt skum. Tillsätt lite salt, ev lite vaniljpulver,  kakao och steviaströ/sukrin efter smak. Jag brukar nog ha ungefär 1msk vardera av kakao och steviaströ/sukrin per portion, men det är ju helt beroende på hur chokladigt och sött men vill ha det. Strö kokos ovanpå och ät!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar