måndag 31 mars 2014

Nu så!!

Så då var äntligen löpningen i rullning igen.Åh va jag är glad för det!

I fredags eftermiddag var jag och Cillen ute en 10km runda. Tanken var egentligen att jag skulle springa en snabb runda men lite magkatarr som gjorde att maten hoppa upp och ner gjorde att jag fick sakta ner tempot efter första kilometerna och nöja mig med att ta mig runt. Tog oss 54 minuter, vilket var bra kämpat med konstant illamående. (NEJ jag är inte gravid, bara lite stressad). Snittempot hamnade på 5:26min/km.

I lördags var det vilodag. Välbehövlig sådan då jag tränat många dagar i sträck nu. 

I söndags. Jag säger bara äntligen. Distanspass med Knallen, och i det strålande vädret dessutom. Vi sprang en runda som första delen bestod av massa kuperad terräng där vi höll ett väldigt låg tempo, omkring 6-7min/km, det gick inte annat. Sista delen var flackare vilket gjorde att man kunde springa på mig, jag tog det ändå ganska lugnt. Omkring 5:15/tempo. Totalt blev rundan 18km exakt med ett medeltempo som landade på 5:50min/km.

Efter passet hade jag en timma på mig att fixa mig och göra picnic innan jag skulle åka med Jennifer, Johannes och Thelma till djurparken. Det hade ju inte varit så stressigt om jag inte hade Celtic som skulle ut också.... Hade egentligen tänkt gått ut med henne tidigt på morgonen innan löpningen men jag och Thelma låg och drog oss i sängen en timma extra. Så efter passet fick det bli snabba puckar; åka hem, slänga in hunden i bilen och kuta runt en 5km runda på vid Kype. Med 18km i benen gick det inte jättesnabbt men lyckades ändå hålla ett snitt på 5,14min/km vilket tog 26 minuter.

Nu idag måndag är jag nöjd och glad för min kropp känns mycket hel och fräsch! i morse vilade jag från träning, kände att jag måste komma i fas med sommartiden.... Lutar åt att det blir ett pass crossfit ikväll. Bara för att det är så kul:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar