måndag 24 mars 2014

Helgens träning


Har faktiskt tränat lite både lördag och söndag.

I lördags tog jag en löptur på 5km till Ibex, omkring 5,20tempo. Benet kändes bra. Efter det var det crossfitpass som gällde.

Styrkedelen bestod i backsquats 6set x 2 reps. Startade på 40kg och avslutade på 70kg, nytt PR där! Och det kändes ganska lätt.

Dagens wod sedan bestod sedan tog mig 14 minuter med RX-vikt 24kg


I söndags hade jag planerat långpass med Knallen, kände att det nog skulle gå bra. Men så tänkte jag att det kanske är dumt att ge sig ut på ett såå långt pass efter att inte ha sprungit mer än 7km på över 3 veckor. Så jag stack ut på en 10km runda med Celtic istället (omkring 5,20 tempo). Men nästa söndag så hoppas jag springa långpass igen!

I lördags hann hade vi även en härlig eftermiddag med picnic på djurparken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar