onsdag 19 mars 2014

Uppdatering träning



MÅNDAG
Ingen morgonträning alls. Väldigt ovanligt. Om ni tänkte att jag tog sovmorgon?? Nej, nej. 05.00 var det 30 minuters promenad med Celtic och 06.00 satt jag på mitt kontor på jobbet.

På eftermiddagen var det dags att testa på löpningen igen. Tog med mig Celtic ut på 5,5km jogg. Hemifrån till Ibex, via Kype. Och det kändes ok i benet. Inte helt, helt hundra men jag har inte ont när jag springer och inte efteråt. På Ibex sen körde jag och Jempa ett eget teampass.

5 varv av nedan 5 övningar, 1 minuter per övning. En jobbar och en vilar (och håller koll på Thelma). Vi fick totalt ihop 492 repetitioner i vårt team.

WOD
Team of 2

Power Clean 30kg
HSPU (Handstand Pushups)
KB Swings 16kg
Wallballs 6kg
Burpees

Vi fick ihop totalt 498 repetitioner. Vi har gjort denna en gång tidigare och fick då ihop 492reps men då hoppade vi boxhopp istället för Kettlebell Swings. Så egentligen var ju detta lite sämre… 


TISDAG
Spinning Swirl på morgonen. Spinning är ju spinning, inte så mycket att orda om. Ibland är man lite tröttare i benen och ibland piggare. Denna dan va benen ganska alerta.

På eftermiddagen var jag gräsänka (Erlendur va ute och ut och på bio och Thelma skulle sova hos mormor). Så då kunde jag ju passa på att träna igen. Crossfit 18.00.
Efter uppvärmningen gjorde vi en 11minuters EMOTM med 3 repetitioner Power clean. Jag maxade inte min nöjd över min prestation.
40kg min 1 och 2
42,5kg min 3 och 4
45kg resterande 7 minuter

Dagens wod sedan var en ganska mentalt tung wod med en time cap på 30 minuter.  Jag stressade inte utan tog mig igenom den snyggt och fint, repetition för repetition. Tog mig 29 minuter någonting.

WOD
500m row
50 Toes To Bar
1000m row
30 Toes To Bar
2000m row
20 Toes To Bar

ONSDAG
Och dagens träning kan jag uppdatera redan nu eftersom den är avklarad för idag. Startade med 4 km morgonjogg med Cillen. Det känns ok men jag håller et mkt lägre tempo än vad jag brukar. Ska inom kort testa lite snabbare och lite längre.

Crossfiten sen bestod av uppvärmning som vanligt och sedan hade vi 15 minuter på oss att bygga upp en tung Clean and Jerk. Jag byggde upp till 45kg idag, inte något max men det räckte för idag.

Woden sedan bestod av den klassiska woden ”Cindy” med 1 C&J första varvet, 2 C&J andra varvet och så vidare i 20 minuter. Jag körde C&J med 40kg och hann 7 hela varv.
WOD / 20 Min amrap
5 pullups
10 pushups
15 Air squats
1 Clean & jerk 70/50
Increase rep of clean and jerk every completed round of Cindy
Jag var dagens färgglad i neonrosa strumpor och reflexgult linne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar