tisdag 25 mars 2014

Dags att höja tempot!

Efter att ha varit hemma med en magsjuk/matförgiftad Thelma hela dagen var det otroligt skönt att komma iväg och träna nu i eftermiddag. Sprang ner till Ibex via Kype med Cillen, väldigt inspirerande att springa med en hund som ligger 1½ meter bakom och flåsar som om döden vore nära.... Snälla låt löpet gå över snart så jag får tillbaka min pigga alerta löparvän som ligger steget före, inte efter.

Va lite stressad iväg när jag skulle springa så fick upp ett bra tempo i början så då satte jag lite press på mig, de dryga 5km som det är skulle vara under 5-minuters tempo, allihopa. Och det lyckades jag med. Nu var det mer nerför än uppför, med andra ord väldigt lättlöpt, men ändå.
Sträcka: 5,42km
Tid: 24,58min
Medeltempo: 4,37min/km

Crossfitpasset sedan var enligt nedan:
Warmup / Crossfit Warm up
Skills-Strength / Back squat 3-3-3-3-3-3 All sets at same weight.
WOD / 5 Rounds
10 Power Clean (60/45)
10 Burpees
Jag är ganska stark i backsquat. De 6 seten skulle vara av samma vikt, ca 80% av max. Jag körde på 65kg (lite mer än 80% av mitt max 70kg). Kändes ganska tungt men ok tungt
På woden hade jag 37,5kg de första 4 varven, höjde till 40kg sista varvet. Borde kört på 40kg genom hela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar