måndag 3 mars 2014

Utmaning....

Jag har fått lite ont i ett ben i mitt underben, dock bara lite ont men känner att jag får passa mig för att det inte ska leda till något värre... Kände av det när jag sprang i tisdags och har gjort sedan dess (sprang en sväng både i torsdags och fredags och det kändes inte helt hundra...) Det har dessutom varit lite svullet och ganska tryckömt.

Var hos sjukgymnast i fredags och precis som min känsla sa så kan det vara en stressfraktur eller början till det... Ska röntga i veckan (för att utesluta) men förhoppningsvis är det bara en liten överansträngning. Har inte sprungit något sen i fredags och det känns mkt bättre.

Så min utmaning just nu är att träna utan att springa (eller hoppa) något på minst en vecka, med start i lördags... Ska hålla fast vid detta även om det känns helt bra om ett par dagar. Ska dock försöka få till så mycket alternativ träning som jag bara kan. Crossfit, spinning, simning, cykling....

Så i helgen blev det vila istället för långpass i söndags, aptråkigt... I lördags tränade jag dock crossfit istället för att vila:) En riktigt kul wod:
21-15-9
Clean and Jerk 45/30 (RX)
CTB Pull Ups (Fulla CTB utan band men med omvänt grepp)
Push ups (Smala på knä)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar