tisdag 1 juli 2014

"Nancy" hos Crossfit Halmstad

När jag skulle testa träningsställe nr 3 för säsongen fick jag även med mig Johannes.

Vi bokade in oss på Crossfit Halmstads morgonpass kl 6.30.

Är man van vid Ibex stora, snygga och välutrustade box så var denna box inte riktigt detsamma. Men det var en mysig box med trevligt folk. Instruktören Casper vi hade var bra och det var ett kul pass.

Dagens Wod var den klassiska Benchmarkwoden "Nancy".

5 rounds for time:
400m run
15 OVH Squat 45/30 (Jag hade 25kg)
Time: 19,05min

Jag har gjort denna wod innan på 16 minuter men då hade jag bara 20kg och var i bättre löparform än idag. Idag vågade jag inte mkt mer än att jogga.

Vi var nöjda efter morgonens crossfit, så nöjda att vi bägge tecknade oss för en månad framöver. Så i morgon kl 6.30 ska vi vara på plats igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar