tisdag 22 juli 2014

Uteboxen har öppnat!

Tog ju med mig en hel del träningsutrustning ner till Skummeslöv för semesterträning. Den har dock inte blivit så väl använd... Eftersom jag tecknade kort i Halmstad och tränat där i stället.

Men nu i helgen har vi äntligen kommit igång och kört några pass.Vilket känns bra så man inte slöpat med sig 100kg utrustning i onödan...

I lördags körde jag och Erlendur ett eftermiddagspass. Inte något jättelångt pass men fullt tillräckligt i värmen... Tog ungefär en kvart.

WOD
5 RFT
10 Push Ups
20 KB Swing 20kg
20 AB-mat Situps

Därefter tabata plankan (20sek arb, 10sek vila x8)

Igår hade vi Karin och Halldor här på besök och då passade vi på att göra en TEAM-wod. Varje par skulle köra igenom nedan reps. Tog ungefär 20 min.

TEAM-WOD
50 Burpee
100 AB.mat situps
100 KB Swing 20kg
100 Push Ups
100 DB Snatch
100 Airsquats
50 Burpee

1 kommentar:

  1. Team-wod när jag är på svensk mark? Eller ja, du och Ellen kör ihop så kör jag själv? ��

    SvaraRadera