fredag 11 juli 2014

Crossfit- Team- Stationsträning

I eftermiddags fick Johannes med mig till Halmstad för ett crossfitpass. Jag var inte helt hundra motiverad. Dels för att det var 30 grader och strålande sol men mest för att vi var på det passet förra veckan och det var så sjuuukt jäkla dåligt och tråkigt. Jag har inte ens bemödat mig att göra ett inlägg om det...

Men om vi börjar med förra veckans pass, jag har bearbetat det så pass att jag är mogen att göra ett litet inlägg....

För det första så var det strålande sol och vi hade det så jäkla gott  vid poolen. Det tar ju trots allt 2 timmar från att man åker tills man är hemma igen. Men trots att vi inte var helt sugna på att resa oss från solstolen så var vi taggade för ett kul crossfitpass. Kommer dit och har lite tråkig uppvärmning och sen delar dom upp oss i team, vi fick inte välja själva så jag och Johannes fick inte köra ihop. Tjejen (kvinnan, käringen) som jag fick köra med va så dålig, jag är inte världens bästa men hon var världens sämsta. Varje station skulle man göra en minut av , en körde och den andra vilade, och om mina repetitioner tog 10 sekunder så tog hennes 50 sekunder. Så då kan ni ju räkna ut hur många sekunders träning det blev med 6 stationer i två varv. Enda övningen jag fick ta i lite var när vi skulle välta däck för det skulle vi göra ihop och hon var i stort sett död vid det laget så jag fick välta typ själv, mansdäcket. Förutom välta däck skulle vi dra rep, wallball, burpee boxjump, sidolunges och pistols (på dessa trillade hon baklänges varje gång rakt ner i golvet). Jag var så sur när vi åkte därifrån, avsatt 2 timmar för 3 minuters träning. Kan tillägga att Johannes tyckte att det var precis lika tråkigt.....

Nog pratat om förra veckans pass....

Idag va vi i precis samma sits som förra veckan, enda skillnaden var att vi låg i poolen och inte i solstolen. Men trots det kravlade vi oss upp ur vattnet, tog på oss träningskläder och rullade iväg till Halmstad. I hopp om att passet skulle vara bättre än förra veckans... Och ja det var det verkligen! Vi blev även idag uppdelade i par-team men idag kom jag med en duktig kille. Det var dessutom uppdelat som så att man körde 1 minut var och vilade medan den andra körde, vilket innebar att man kunde köra hur hårt man ville under sin minut. Det var 5 olika övningar i två varv. Övningarna på dagens pass var enligt nedan:

Gång med stång- Tjejer hade 20kg och killar hade 30kg. Denna övning var nog den lättaste. Man skulle bara gå fram och tillbaka med stången över huvudet med raka armar.
Toes to rings- Har aldrig gjort denna övning innan men det gick riktigt bra! Körde varje minut oavbrutet, 28 resp 27 reps.
Sneda situps- Inte så mkt att säga om denna övning. Bara att mata på i en minut.
Välta däck- Hade tjejdäcket som inte var jättetungt men höll bra tempo så det kändes i benen och fick rejält hög puls i alla fall
Prowler- Typ en släde som man skulle skjuta framför sig fram och tillbaka på asfalten. riktigt jobbigt! Verkligen sved i låren.

Summa summarum så var det ett riktigt kul pass, man fick hög puls och de flesta stationer kördes utomhus i den 27-gradiga värmen.

I morgon blir det ingen crossfit men jag, Johannes och Jesper sticker nog iväg till Mellby på morgonkvisten för lite löpning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar