onsdag 16 juli 2014

Sovmorgon och eftermiddagsjogg

Hade tänkt ge mig ut på jogg eller promenad i morse men det va så skönt att ligga kvar i sängen så jag snoosade i 1,5 timme fram till halv sju istället. Så värt!

På eftermiddagen sen fick jag ta igen Cillens missade aktivering istället. Vi åkte ner till Kypegården och tog oss en liten löptur. Sista tiden har hon bara fått springa lös, som hon verkligen gillar mest. Men idag fick hon springa kopplad i sidan i löparbältet, bra träning och bra med variation.

Vi sprang totalt 7 km. De två första riktigt långsamma och tunga, i stort sett bara uppförbacke. Kommande fyra rullade på i lite bättre fart. Sista blev lite lugnare nerjogg. Då fick Cill springa lös och rusa av sig (vilken normal hund behöver det efter 6km?)

Km-tempon
1. 5:49
2. 5:28
3. 4:59
4. 5:03
5. 4:41
6: 4:58
7. 5:20

Medeltempot hamnade på 5:10min/km

Efter löpträningen körde jag lite coreträning framför tvn som grädde på moset. 100 AB-mat situps, 100 ½ jackknife och 100 rygglyft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar