måndag 14 juli 2014

Megacirkel med DJ och löpning

Igår var energin tillbaka igen så jag det fick bli ett ordentligt träningspass!

Först 1 timma megacirkel på Onyx följt av 7k löpning med Celtic. 

Cirkelpasset på Onyx var riktigt tufft men kul. Sjukt svettigt med 50 personer i en och samma sal.Vi höll på i nästan en och en halv timma. En riktigt hit var att de hade ordnat med en grym DJ som skötte musiken.

Dagens pass bestod av 6 olika stationer med två övningar per station. Först 60sek på varje övning, sen 45 sek på varje övning och sen 30sek på varje övning. Uppvärmningen bestod av 35sek per övning.

Station 1: Climber pushups/Burpee
Station 2: Rodd/ DB Squat Clean (2x9kg)
Station 3: Airsquats/Manmakers (2x6kg)
Station 4: Dips/ ABmat situps
Station 5: DB Thrusters (2x9kg)/KX Swings 16kg
Station 6: KB Lunges/ Wallballs

Vikterna var inte jättetunga, man får inte välja själv utan ta det som stod framme. Men det blev desto mer puls istället.

Vi avslutade med "Bring Sally Up" med squats. Tyckte jag va kaxig som tog en 10kg viktplatta. Det var riktigt tungt, dock tyckte instruktören att det såg för lätt ut (jag har en bra förmåga att inte visa när ngt är jobbigt) så jag fick byta ut dessa mot 2st 10kg kettlebells. Aj vad det sved i låren!

Var rejält trött efter passet men Cillen hade inte varit ute på hela dagen så hon behövde få sitt hon också. Det blev 7km löpning i spöregnet. Trögt i början men det släppte ganska snabbt. Det var så skönt att springa i skogen i regnet!

Tempo per km:
1. 5:51
2. 5:24
3. 5:03
4. 5.08
5. 4:59
6. 5.37
7. 4:47

Medeltempo: 5:16min/km Tid: 36:56min




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar