söndag 10 mars 2013

Utmaning

Jag hade även idag bestämt mig för att springa i den långsamma gruppen men precis när vi skulle iväg tänkte jag va fan, dags att utmana lite, så jag haka på mellangruppen. Fick även med mig Karin och vi klarade det galant.

Dagens runda utgick som vanligt från ryavallen, därifrån sprang vi via ramnasjön, lusharpan, Göta och bort till ridhuset ("den andra bron") och så hem igen. De sista 4 kilometerna fick de som ville hänga på att öka tempot, jag hakade på, vi höll 4,30-4,45 tempo sista biten och det kändes bra!

Dagens runda blev sammanlagt 15,6 km, vi var ute 1timma och 23 minuter och mitt medeltempo låg på 5,23.

Det är alltid svårt med kläder när det är kallt tycker jag, idag var det -5 grader och blåsigt. Tänker att det är bra att skriva upp här vad jag har på mig så man kan kolla tillbaka nästa gång. Hade ganska lagom med kläder på mig:
  • Asics Kayano skor
  • Nike löparstrumpor
  • Craft fodrade löpartights
  • Craft funktions t-shirt
  • Craft långärmad funktionströja (rosa)
  • Fleecetröja (vindtät fram)
  • Haglöfs softshellväst
  • Löparhandskar (hade 2 par först men fick ta av ena paret efter en liten stund)
  • Löparpannband+löparmössa (hade nog räckt med mössan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar