fredag 15 februari 2013

Team+ 250 situps och 9 steg på händerna

Idag var det dags för team igen. Körde ihop med Marie-Lousie, hon är rolig! Man garvar halva passet.

På handstående armhävningar hade jag bara en mits (ca 5cm) avstånd till marken. Partner deadlift innebar att man skulle lyfta stången i varsin ände, vikten skulla vara sammalagda vikten -50kg, det hade blivit bara dryga 60kg för oss så vi la på lite och körde på 80kg. Vi tog av till 50kg när stången skulle bäras 200m. för varje gång stången släpptes ner skulle vi göra 10 burpees=30 burpees för oss.

Det sista vi skulle göra var 100 situps, jag passade på att göra 150st extra idag. Har haft en situpsvecka vilket har inneburet 100st/dag med de jag gjorde extra idag kan jag ta en dag ledigt i helgen;)

Efetr passet övade jag på att gå på händerna, har ju som mål att gå 10 steg. Idag klarade jag 9 steg så jag får nog höja målet!


WOD 1
12 min AMRAP
Partner 1:
24 KB swing 24/16
12 boxjumps
6 HSPU (handstand pushups)
Partner 2:
12 push ups handrelease
6 chest to bar

WOD 2
50 partner deadlift
200m barcarry
100 situps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar