måndag 11 februari 2013

Frontsquats och pull ups

Jag kunnat ta tyngre på knäböjen idag men att få upp stången (cleansen) är min akilleshäl! Idag var jag väldigt nöjd med att jag (utan större problem) lyckades få upp 35kg inför varje knäböj. Jag brukar inte ta mer än 30kg (eller 32,5kg). Pullupsen gör jag numera alltid utan band. Handståendet höll på att ta död på axlarna men kändes jäkligt bra efteråt, ska öva mer på detta. Har ju sagt att jag ska kunna göra handstand push ups innan detta året är slut!

Warm up
10 min AMRAP (as many round as possible)
10 pull ups
10 air squats
10 medball clean


WOD
For time
5 front squats (35kg)
25 pull ups
4 front squats (35kg)
20 pull ups
3 front squats (35kg)
15 pull ups
2 front squats (35kg)
10 pull ups
1 front squats (35kg)
5 pull ups

Time: 9,50min

Afterbash
Tabata: handstand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar