måndag 25 februari 2013

Team Reebok Inspirationsdag

I TEAM Reebok ingår några av de bästa CrossFit-coacher och atleter i Sverige. De var på besök på onyx i lördags och hade inspirationsdag. De bjöd på föreläsningar, teknikträning och WODs.
Dagens startade med föreläsning ”vad är crossfit” följt av en workshop i olympiska lyft där vi tränade snatches. Efter det körde vi en wod. Hade 16kg kettlebell och hann 36 burpees. Det var MYCKET jobbigare än vad man kan tro!

Bilderna är lånade på http://teamreebok.wordpress.com/
WOD
AMRAP 5 min
30 goblet squat
30 KB swing
30 lunges
Max AMRAP burpees
(Hade 16kg kettlebell och hann 36 burpees. Det var MYCKET jobbigare än vad man kan tro!)
Efter det hade vi lunchrast.

Sen föreläste Numi Snær Katrinarson (en av nordens absolut främsta crossfitatlet) om träning och tävling.  Efter det var det dags för gymnastic workshop där vi tränade på teknik för muscle ups och pull ups.

Numi Snær Katrinarson


Dagens avslutades med nedan wods

AMRAP 5min
5 pull ups
10 airsquats

1 min vila

AMRAP 5min
Shuttle run
10 situps
Shuttle run
10 climbers

1 min vila

AMRAP 5 min
10 wallballs
5 toes to bars

Sen var jag trött! Men riktigt nöjd efter en fantastiskt rolig dag.



Här hittar ni Team Reeboks hemsida: http://teamreebok.wordpress.com/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar