torsdag 30 januari 2014

KB Swings, wallballs och pullups

WOD:
100 KB swings (16 kg) på tid
Varje hel påbörjad minut skulle vi göra 5 wallballs (6 kg)

Tiden blev 5, 50 min. Så det blev 25 wallballs tot.

After Bash:
Pullups every minute. Minut 1 - 1 pullup, Minut 2, 2 Pullups, Minut 3 - 3 pullups.... tills man inte klarade fler. Jag bröt medvetet efter minut 12 då jag inte ville få sår i händerna. Inte värt det :)

Blev totalt 78 pulls ups (körde dock hälften med omvänt grepp (händerna mot mig) för att jag fick ont i händerna så lite fusk kanske...

2 kommentarer:

  1. Hmmm...

    Detta inlägget känns inte som dina ord.. :)

    På min blogg har jag skrivit såhär..

    "After Bash: Pullups every minute. Minut 1 - 1 pullup, Minut 2, 2 Pullups, Minut 3 - 3 pullups.... tills man inte klarade fler. Jag bröt medvetet efter minut 7 då jag inte ville få sår i händerna. Inte värt det :)"

    Dina ord är ganska lika mina :)

    SvaraRadera
  2. Väntade tills du skulle göra det inlägg så jag bara kunde använda mig sv ctrl C ctrl V:)

    SvaraRadera