fredag 26 december 2014

Annandagslöpning

Handvärmare 

Precis hemkommen från ett långt härlig pass med knallen med efterföljande fika och bastu.

Som s många gånger annars blir inte passen riktigt som från början tänkt. Gruppen jag hakade på skulle springa 19km i tempo 5:45, alldeles lagom med träningsvärken från julafton och kommande långpass om bara två dagar. MEN väl i mål blev det 19,7km i snitttempo 5:02min/km och då var det många, många backar. Så flertalet flacka kilometer låg vi omkring 4-minuterstempo skulle jag tro. Hade inte egen klocka på mig idag för var rädd att frysa om händerna då, blir alltid så frusen om vänsterhanden där jag har klockan.

Vädret vid löpstart idag var riktigt kallt 10-12 minusgrader. En kall dag som denna gäller lager på lager och jag lyckades riktigt bra, frös inte det minsta, inte ens om ansiktet. Dagens klädsel:

  • Fötterna: ullstrumpor från SOC, Kinvara 4 skor
  • Händerna: löparhandskar, handvärmare och tumvantar
  • Benen: termoleggings från Hööks och vinterfodrade löpartoghts från Craft
  • Överkroppen: Ullunderställströja från Salming, funktionshoodie från Craft, softshellväst från Haglöfs
  • Huvudet: Fleecefodrat pannband från Craft
Förra gången jag sprang höll jag på att frysa sönder händerna. Det var ingen risk idag. Med löparhandskar, handvärmare och tjocka tumskidvantar hade jag en egen liten bastu för min händer. Kan verkligen rekommendera dessa handvärmare. Engångsgrejer som akriveras så fort man öppnar påsen och håller 7 timmar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar