söndag 28 december 2014

Söndagslöpning

Litet test idag att springa långpass igen med bara en dags vila. Men de va inga problem. Och det var en ganska lugn snabbgrupp idag, snitt 5:15/min och "bara" 16 km. Det var ett alldeles perfekt pass för mig idag. Tyckte inte jag kände av några trötthetssviter från fredagen heller. 

Mitt största dilemma var vilka skor jag skulle välja... Det var ju snö och halt ute så med mig i bilen hade jag mina Icebugs dubbskor, mina Inov 8 trailskor och kinvara goretex. Visste att rundan inte skulle gå i för hal skog eller terräng utan mest på planmark så valet föll på Inov 8. Och ett bra val för de gav ett väldigt bra grepp och kändes trygga. Grymt sköna på foten är dom också!

Vädret idag var  5-6 minusgrader och jag lyckades fint med kläder idag också. Nerifrån och upp:
  • Inov8 skor och Soc ullstrumpor
  • Craft termotights med shorts och vadsleeves under
  • Salming ullunderställ, Craft lager 2 vindtät, flossad löpartröja, Haglöfs softshellväst
  • Löparhandskar, hanwarmer och skidtumvantar
  • Fleecefodrat pannband och tunn löparmössa
Cillen är i höglöp så orkade inte ha med mig denna pipiga dam idag. Vågade inte riktigt heller när det var så halt ute. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar