måndag 8 december 2014

Mina favvoskills!

Skulle tränat crossfit i morse 5.30 som vanligt men efter en bedrövlig natt med en liten sjuk Thelma som inte kom till ro och sov bra och med en egen huvudvärk som inte tillät mig somna pga den heller så fanns det ingen chans att ta mig upp så tidigt... Definitivt inte köra crossfit.

Men efter en VAB-dag hemma (om faktiskt var hur mysig som helst) så kände jag på eftermiddagen att jag behövde komma ut ur huset en sväng. Va inte jätte jätte sugen på att träna men dagens wod innehöll det jag gillar allra mest: marklyft och handstand pushups så va jag ändå tillräckligt motiverad att åka dit.

Och det va ett kul pass som gick väldigt bra!

Först uppvärmning: 
4min hopprep (blev typ 2 minuter för mig för mitt hopprep bara snodde sig och krånglade...) Sen 3 varv av 10 KWswing 16kg, 10 pushups, 10 squats, 10 round the house, 10 sidoutfall)

Sen styrkedel:
Marklyft 5-5-3-3-1...
5x40kg 4x50kg 3x60kg 3x70kg 1x80kg 1x85kg 1x90kg 1x95kg 1x100kg 1x105kg 1x107,5kg 
Bra va!! Och jag gjorde all lyft utan bälte och med rel bra teknik. Ok, de sista lyften va inte 100% perfekta men ändå absolut helt ok! Har nog inte gjort så tunga lyft så bra innan. Har tagit 110kg för länge sedan och ångra liite att jag inte la på 5kg till idag för att slå det för det hade jag fixat.

Dagens wod:
10 rounds
7 deadlift RX:70/50
5 HSPU
Min tid: 6min och 34 sek RX

Afterbash:
Tävling i jägarsits....
Har varit med och gjort detta innan och det resulterade i sjukt långvarig, olidlig träningsvärk... Så jag smög mig undan och körde lite plankan istället...

1 kommentar: