tisdag 30 december 2014

Intervaller 10x2min

Intervallträning var det ikväll ja! 10st 2 minutersintervaller med 30 sek vila mellan. Min klocka verkar ju inte riktigt fungera som den ska inne, behöver kanske skaffa en fotsensor... Min klocka visade 4,44km på dessa 20 min, snitt 4:30min/km men jag kollade med de två killar som jag höll samma tempo som ungefär och de hade ett snitt under 4min/km. Spela roll, det va jäkligt jobbigt och jag tog i som attan men kul och så skönt efteråt.

Riktigt bra corepass som vanligt följde sedan. Kommer inte exakt ihåg vilken ordning övningarna va i men ungefär enligt nedan. Varje övning körde man i 30 sek med liten vila mellan blocken. Blocken kördes två ggr vardera. Så en rejäl genomkörare blev det minst sagt.

Block 1
Hollow hold, sänka ett ben
Sänka bägge benen+ rumplyft
Militärsitups
Sidoplankan
Reptilen
Sidoplankan
Militärsitups
Sänka bägge benen+ rumplyft
Hollow hold, sänka ett ben

Block 2
Rygglyft
Ben/rumplyft med pannan i backen
Kryss (som ovan fast med händer också)
Plankan med vridning
Cykla
Plankan med vridning
Kryss (som ovan fast med händer också)
Ben/rumplyft med pannan i backen
Rygglyft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar