måndag 15 december 2014

Helgens brödbak



I helgen blev det lite brödbak!

Dessa frallor stod jag och Thelma i ottan och bakade i lördags. Detta är ett av mina absoluta favoritbröd. Som även Thelma åt med god aptit. Frallorna går utmärkt att frysa. Receptet hittar ni HÄR.

I söndags gjorde vi en ny sats knäckebröd. Gjorde efter ett annat recept än sist. Gjorde dom ganska tjocka denna gång (blir sånt gnäll annars att de är svåra att smöra….). När man gör dom lite tjockare kan man låta dem ligger på gallret på eftervärmen ett tag för att de inte ska bli sega. Receptet hittar ni HÄR fast jag kryddade med pepparkakskryddor istället för timjan

Till kvällsmaten sedan gjorde jag även en microsmörgås, kanske inte kan kallas brödbak riktigt men bröd är det ju i alla fall. Receptet hittas HÄR fast jag lade till lite sesamfrön i smeten och ovanpå bröden.
 


VALLMOFRALLOR
NANNAHS FRÖKNÄCKE
MICROMACKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar