tisdag 16 december 2014

Långa intervaller

4st 6minutersintervaller med 1 minut vila mellan intervallerna stod på schemat idag.

Jag sprang på bra men ändå hamnade jag inte på bättre snitttid än 4:27min/km, väldigt märkligt kände jag, det skulle ju innebära typ 45min på milen och det gör jag ju lätt men tempot jag höll idag hade jag inte sprungit på en mil i sträck. Men så pratade jag med en kompis efteråt och hon hade en betydligt bättre snittid och jag sprang om henne ett par ggr. Så jag får nog ta och kolla över min klocka... 


Enligt min klocka sprang jag 5,4km på 24min, km-tider: 4:33, 4:22, 4:23, 4:25 och 4:28 men jag skulle tippa på att mer rimligt snittempo låg på 4min/km om inte strax under. Vilket skulle innebära ca 6km. 

Core-passet var grymt jobbigt men väldans bra.

Stege 1:
30sek per övning:
Ryggtryck-Militärsitups-Cykla-Plankan-Reptilen-Reptilen-Plankan-Cykla-Militärsitups-Ryggtryck
x 2 varv

1 minuts vila


Stege 2:
30 sek per övning:
Amhävn-Ryggresn.-Ryggkryss-Plankan-Reptilen- Reptilen-Plankan-Ryggkryss-Ryggresn-Armhävn
x 2 varv

Sprang i mina nya Kinvara 4 Viziglo dagen till ära. Älskar verkligen denna sko! Snabb, skön, lätt, snygg och sitter som gjuten på foten! Finns just nu på wiggle till det grymma priset 750:-!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar