tisdag 9 december 2014

Intervall: parstafett

Kvällens intervallpass var parstafett 200m 14minx2. Alltså två och två, den ena sprang ett varv runt banan (200m), den andra vilade. Jag körde ihop med en tjej som heter Karin som var snabb och bra.

Blev lite irriterad på mig själv att jag startade klockan innan jag börjat springa och stannade den först när jag stod still vilket gav en sämre snittid än jag vet att jag sprang. Inte för att det spelar någon roll men det ser ju roligare ut på klockan:)

Totalt blev det 13min och 47sek "springtid", snittempot på klockan 4:23min/km (men jag hävdar att jag sprang fortare som sagt...) Total intervallsträcka: 3,15km. Värmde bara upp 1 km innan passet eftersom jag varit ute och gått med Cillen precis innan.

Efter intervallerna var det core. Jag tror det var 7 minuter per block och man alltinerade mellan de två övningarna. 1,5min vila mellan blocken.

*Balansplankan- Plankposition på händerna och lyfta ett ben och en hand. Typ hitler hund fast ståendes på fötterna
* Cykla

*Russian twist-typ ro med armarna och benen ska gå åt motsatt håll. I hollowposition
*Pushup-hold

*Situps (crunch) med vadtouch
*Pushups

Efter passet blev det snabba ryck hem till mamma för att hämta hem en liten Thelma med öroninflammation... Och lika snabba ryck ner till apoteket sen för att inhandla ipren och kåvepenin... Stackars liten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar